H JTJ Sonneborn Industrie GmbH, με έδρα το Sonneborn της Γερμανίας, παράγει υψηλής ποιότητας ξύλα και πλαστικά παράθυρα για τον όμιλο VELUX για την γερμανική αγορά και για εξαγωγές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με την βοήθεια ενός σύγχρονου στόλου μηχανημάτων σε μία έκταση περίπου 230.000 τ.μ., η εταιρεία αντιπροσωπεύει την κορυφαία τεχνολογία στην κατασκευαστική βιομηχανία, την υψηλή παραγωγικότητα και τη συνεχή βελτίωση ποιότητας.
Το 2018, η ευρωπαϊκή κεντρική αποθήκη μετακόμισε από το Kolding στην Δανία στο Sonneborn στη Θουριγγία, και ήταν η μεγαλύτερη αναδιάρθρωση που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η VELUX. Αυτή ήταν μία τεράστια πρόκληση για τους ανθρώπους και τις μηχανές. Για μεγαλύτερη σαφήνεια και διαφάνεια, όλα τα δεδομένα σχετικά με τα οχήματα και τις λειτουργίες συγκεντρώνονται στο σύστημα διαχείρισης στόλου Toyota I_Site.
Από το 2018, η Toyota Material Handling εξοπλίζει όλα τα μηχανήματα αποθήκης με μονάδα τηλεματικής για την μεταβίβαση των σχετικών δεδομένων στο I_Site. Έτσι η VELUX μπορεί να μετρήσει την απόδοση και τη χρήση των μηχανημάτων της, καθώς και την αποδοτικότητα σε βασικούς τομείς όπως ο έλεγχος του κόστους και η ασφάλεια.
Υπάρχουν 90 υπάλληλοι logistics που διασφαλίζουν ότι όλα λειτουργούν ομαλά στο Sonneborn. Πολλοί από αυτούς είναι νέοι και χρειάζονται εκπαίδευση για να λειτουργήσουν τις ειδικές συσκευές για την αποφυγή ζημιών σε ράφια, φορτία και οχήματα. Ο χειρισμός των παραθύρων και των συσκευών είναι πολύ λεπτός. Αλλά η ασφάλεια των εργαζομένων έχει την ύψιστη προτεραιότητα. "Η VELUX έθεσε ως στόχο το λεγόμενο Όραμα Μηδέν, το οποίο σημαίνει την πλήρη πρόληψη εργατικών ατυχημάτων", λέει ο Jan Driessen, διευθυντής της ECW (Ευρωπαϊκή Κεντρική Αποθήκη). Το σύστημα διαχείρισης στόλου Toyota I_Site υποστηρίζει αυτόν τον στόχο. Παρακολουθώντας όλα τα ανυψωτικά μηχανήματα, η VELUX μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε χειριστή με τον αποδοτικότερο δυνατό τρόπο και να προσφέρει πρόσθετη εκπαίδευση. Για την πρόληψη ατυχημάτων, η ταχύτητα των ανυψωτικών μηχανημάτων μπορεί να περιοριστεί. Αν συμβεί κάτι, το μηχάνημα στέλνει χρονολογημένα δεδομένα από τους αισθητήρες κραδασμών. Έτσι μπορείτε να δράσετε άμεσα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Επιπλέον, τα ειδικά οχήματα, τα οποία είναι ειδικά κατασκευασμένα για την VELUX, μεταφέρθηκαν από το Kolding στο Sonneborn. Είναι εύχρηστα, ευέλικτα και επιτρέπουν την κατασκευή ενός ειδικού γερανού. "Τα μηχανήματα είναι όλα προσαρμοσμένα στα ευαίσθητα αγαθά μας, τα οποία φορτώνονται ή μεταφέρονται σε κύβους, μία ειδική μέθοδο συσκευασίας για παράθυρα", εξηγεί ο Jan Driessen. Όλα τα οχήματα στο Sonneborn - και τα μηχανήματα άλλων κατασκευαστών - είναι "Smart Trucks" της Toyota, που σημαίνει είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία τηλεματικής που μεταδίδει όλα τα σχετικά δεδομένα στο I_Site. Στόχος είναι η αποφυγή σπαταλών που αφορούν ανεκμετάλλευτα ανυψωτικά μηχανήματα και η μείωση σφαλμάτων και ζημιών.
"Δουλεύουμε σε τρεις βάρδιες. Κατά μέσο όρο, 800 κυβικά μέτρα εμπορευμάτων φεύγουν από την αποθήκη καθημερινά, που σημαίνει περίπου 25 φορτηγά. Επιπλέον λαμβάνουμε 18 με 20 φορτηγά ημερησίως", λέει ο Driessen. Με τόσο υψηλό κύκλο εργασιών, η αξιοπιστία είναι το κλειδί. Φυσικά, το κόστος επίσης αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, όλα τα ανυψωτικά μηχανήματα χρησιμοποιούνται όλο το εικοσιτετράωρο. Το χειμώνα από την άλλη πλευρά, είναι σημαντικό να διατηρηθεί η χρήση των μηχανημάτων. Με το I_Site η VELUX μπορεί να ποσοτικοποιήσει το χρόνο λειτουργίας ενός μηχανήματος, γεγονός που βελτιώνει το σχεδιασμό των διαδικασιών. Κατ' αυτόν τον τρόπο, οι αυξήσεις και οι μειώσεις της ζήτησης μπορούν να αντισταθμιστούν.
Η ευρωπαϊκή κεντρική αποθήκη της VELUX διαθέτει 47 ανυψωτικά μηχανήματα συνδεδεμένα στο I_Site. "Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν μέχρι στιγμής από το I_Site δείχνουν ξεκάθαρα ότι καταφέραμε να επιτύχουμε βελτιωμένη χρήση των μηχανημάτων και συνεπώς μεγαλύτερη αποδοτικότητα", επιβεβαιώνει ο Patrick von Bismarck, επικεφαλής του τμήματος κεντρικής αποθήκης του ECW. "Θα μπορούσαμε ακόμα και να βελτιστοποιήσουμε το στόλο μας ώστε να βάλουμε στην άκρη τέσσερα από τα μηχανήματα μας. Μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν ως εφεδρικά όταν απαιτείται". Οι βραχυπρόθεσμες λύσεις ενοικίασης της Toyota καθιστούν κάτι τέτοιο εφικτό.
Ένας τεχνικός συντήρησης της Toyota εξασφαλίζει ότι τα ανυψωτικά μηχανήματα θα χαλάνε όσο το δυνατός λιγότερο όταν είναι πλήρως φορτωμένα. "Φυσικά, κάτι μπορεί να σπάσει", λέει ο Jan Driessen, "Αλλά τότε θα πρέπει να επισκευαστεί άμεσα. Γι' αυτό το λόγο έχουμε κάποιον από το Service της Toyota εδώ στον χώρο σχεδόν κάθε μέρα και όταν τον χρειαζόμαστε. Είμαστε μία επιχείρηση 24 ωρών". Το θεμέλιο για την στενή συνεργασία με την Toyota Material Handling τέθηκε πρίν από χρόνια στη Δανία. Και με την ενσωμάτωση του I_Site, βελτιστοποιείται συνεχώς.