Σε κάθε βιομηχανία, υπάρχει μια τάση για την υιοθέτηση τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις συνεπάγεται τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Ως εκ τούτου, υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση τόσο για ηλεκτρική ενέργεια όσο και για την υποδομή που χρησιμοποιείται για την παροχή της – σκεφτείτε, για παράδειγμα, πόσοι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εγκατασταθεί στους συγκοινωνιακούς κόμβους.
Οι αποθήκες θέλουν να υιοθετήσουν τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά δεν θέλουν να περιορίζονται από τη χωρητικότητα του «δικτύου» ή τον χρόνο που απαιτείται για τη φόρτιση μιας μπαταρίας. Εδώ μπαίνουν τα μηχανήματα κυψελών καυσίμου. Λειτουργούν με υδρογόνο, ανεφοδιάζονται πλήρως εντός 2-3 λεπτών, έχουν μηδενικές εκπομπές εάν χρησιμοποιείται πράσινο υδρογόνο και το υδρογόνο μπορεί να αποθηκευτεί εύκολα στις εγκαταστάσεις, με αποτέλεσμα να έχετε έλεγχο της παροχής.
Το 90% της σειράς περονοφόρων ανυψωτικών της Toyota είναι ηλεκτροκίνητα μηχανήματα, συμπεριλαμβανομένων μηχανημάτων που λειτουργούν με μπαταρία ιόντων λιθίου και υδρογόνο. Πράγματι, η εμπειρία της Toyota με περονοφόρα ανυψωτικά υδρογόνου ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 15 χρόνια.
Το σύστημα κυψελών καυσίμου σε ένα περονοφόρο ανυψωτικό αποτελείται από τη στοίβα κυψελών καυσίμου, το δοχείο υδρογόνου 350-bar, μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου για την προσωρινή αποθήκευση πλεονάζουσας ενέργειας και έναν ανεμιστήρα. Όλα αυτά περιβάλλονται από πλαίσιο από χυτοσίδηρο στο μέγεθος μιας κανονικής μπαταρίας μολύβδου/οξέος, το οποίο μπορεί να εγκατασταθεί σχετικά εύκολα σε ένα συμβατικό ηλεκτροκίνητο περονοφόρο ανυψωτικό.
Εντός της στοίβας κυψελών καυσίμου, το υδρογόνο αναμειγνύεται με τον αέρα όπου αντιδρά με το οξυγόνο στον αέρα για τον σχηματισμό νερού. Κατά τη διάρκεια αυτής της χημικής αντίδρασης, απελευθερώνεται ηλεκτρική ενέργεια. Αυτή η ενέργεια συλλέγεται και χρησιμοποιείται για την κίνηση των ηλεκτρικών κινητήρων που τροφοδοτούν τα συστήματα πρόωσης, ανύψωσης και κλίσης του περονοφόρου ανυψωτικού.
Δεν είστε βέβαιοι για το εάν το υδρογόνο είναι η σωστή λύση για εσάς; Κάντε απλώς στον εαυτό σας τις παρακάτω ερωτήσεις. Εάν απαντήσετε «όχι» σε όλες, ενδεχομένως να πρέπει να εξετάσετε διαφορετική πηγή ενέργειας. Ωστόσο, όσο περισσότερες απαντήσεις «ναι» δώσετε, τόσο πιθανότερο είναι τα μηχανήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου να αποτελούν τη βέλτιστη επιλογή για τις διαδικασίες σας.
Εάν εφαρμόζετε διαδικασίες με πολλαπλές βάρδιες στις οποίες τα μηχανήματα χρησιμοποιούνται διαρκώς, το να βρείτε χρόνο για να φορτίσετε την μπαταρία μπορεί να είναι μια πρόκληση. Ωστόσο, με τις κυψέλες καυσίμου απαιτούνται μόλις 2-3 λεπτά για τον ανεφοδιασμό, κάτι που μπορείτε να ενσωματώσετε εύκολα στο πρόγραμμα ενός μηχανήματος.
Οι εφαρμογές βαρέος τύπου έχουν υψηλές απαιτήσεις ενέργειας, το οποίο σημαίνει ότι τα μηχανήματα θα χρειάζονται συχνό ανεφοδιασμό. Εδώ μπαίνει η τεχνολογία κυψελών καυσίμου, με τον σύντομο κύκλο ανεφοδιασμού που διατηρεί τις διακοπές λειτουργίας στο ελάχιστο.
ολλές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές CO2 σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου μπορεί να είναι ένα μεγάλο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση: όταν χρησιμοποιείτε πράσινο υδρογόνο, μια κυψέλη καυσίμου δεν παράγει καθόλου εκπομπές.
Για έναν μεγάλο στόλο με πολλούς τύπους οχημάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί διανομέας με χρήση υδρογόνου, εξοικονομώντας χρόνο, χώρο και κόστος.
Σε αντίθεση με τις μπαταρίες μολύβδου-οξέος, οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου λειτουργούν σε χαμηλές θερμοκρασίες χωρίς απώλεια απόδοσης.
Οι εταιρείες που έχουν ήδη άλλα οχήματα που λειτουργούν με υδρογόνο μπορούν να αλλάξουν γρήγορα σε μηχανήματα κυψελών καυσίμου και να ξεκινήσουν να απολαμβάνουν αμέσως τα οφέλη.
Το υδρογόνο ενεργειακού βαθμού λαμβάνεται με διαχωρισμό του υδρογόνου από άλλα στοιχεία στα μόρια όπου σχηματίζεται (όπως νερό, υδρογονάνθρακες και βιομάζα). Οι δύο συνηθέστερες μέθοδοι για αυτό τον σκοπό είναι η αναμόρφωση με ατμό και η ηλεκτρόλυση. Από αυτές, η ηλεκτρόλυση θεωρείται η καθαρότερη διαδικασία. Εάν αυτή η ηλεκτρόλυση τροφοδοτείται από πηγή ανανεώσιμης ενέργειας (όπως ηλιακή ή αιολική ενέργεια), το τελικό προϊόν μπορεί να θεωρηθεί «πράσινο υδρογόνο».
Μπορείτε να παράγετε υδρογόνο στις εγκαταστάσεις σας χρησιμοποιώντας τη δική σας ηλεκτρολυτική κυψέλη. Εναλλακτικά, μπορείτε να το παράγετε μέσω γραμμών στην οροφή ή υπογείως, ή μέσω φιαλών αερίου ή ειδικών τρέιλερ. Αυτό σημαίνει ότι η αποθήκευση και ο ανεφοδιασμός μπορούν να πραγματοποιηθούν σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο.
Η ενέργεια κυψελών καυσίμου υδρογόνου θεωρείται εδώ και καιρό μια φιλική προς το περιβάλλον επιλογή – αλλά σήμερα είναι και πρακτική. Τα μηχανήματα που λειτουργούν με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι:
Τα μηχανήματα λειτουργούν με μηδενικές εκπομπές – καθώς το αποσταγμένο νερό είναι τα μοναδικά απόβλητα. Χάρη στη χρήση «πράσινου υδρογόνου», ολόκληρος ο κύκλος ζωής του υδρογόνου έχει ουδέτερο ισοζύγιο διοξειδίου του άνθρακα. Χωρίς τοξικά χημικά, τα μηχανήματα είναι ασφαλή για τους χειριστές.
Τα δοχεία καυσίμου υδρογόνου έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, με χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης. Δεν υπάρχει απώλεια απόδοσης κατά τη χρήση και είναι δυνατός ο ευκαιριακός ανεφοδιασμός χωρίς να επηρεαστεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Ο ανεφοδιασμός διαρκεί μόλις 2-3 λεπτά και δεν απαιτείται αλλαγή της μπαταρίας. Το υδρογόνο μπορεί να αποθηκευτεί με διάφορους τρόπους και δεν χρειάζεται ειδική περιοχή φόρτωσης ή σύστημα εξαερισμού. Αυτό καθιστά την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου εξαιρετικά παραγωγική επιλογή.
Ο ανεφοδιασμός μπορεί να γίνει τόσο σε εξωτερικό όσο και σε εσωτερικό χώρο, καθώς και σε χαμηλές θερμοκρασίες, οποιαδήποτε στιγμή. Τα δοχεία μπορούν να εγκατασταθούν στα υπάρχοντα μηχανήματα μεταγενέστερα και δεν καταλαμβάνουν υπερβολικό χώρο.
Για την αλλαγή σε μηχανήματα κυψελών καυσίμου απαιτείται εκ των προτέρων επένδυση για την υποδομή υδρογόνου στην εγκατάστασή σας. Αυτή η επένδυση ξεκινά να αποδίδει αμέσως μέσω της τακτικής εξοικονόμησης σε λειτουργικό κόστος. Ο χρόνος έως την πλήρη εξόφληση εξαρτάται από τη φύση των διαδικασιών σας – αξίζει να γίνει προσεκτική ανάλυση πριν αποφασίσετε εάν οι κυψέλες καυσίμου είναι η σωστή επιλογή για εσάς.
Γενικά, μια λύση κυψελών καυσίμου είναι επιχειρηματικά επωφελής για μεγάλους στόλους που βασίζονται σε μία τοποθεσία. Οι διαδικασίες στις οποίες τα μηχανήματα χρησιμοποιούνται σε πολλαπλές βάρδιες ή υποβάλλονται σε συχνές αλλαγές μπαταρίας, θα επιτευχθεί επίσης ταχύτερη απόδοση.
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορεί να πρέπει να λάβετε υπόψη πριν κάνετε την αλλαγή. Για να βεβαιωθείτε ότι κάνετε τη σωστή επιλογή, συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης πιο πάνω σε αυτήν τη σελίδα.
Το 90 τοις εκατό περίπου του στόλου ηλεκτροκίνητων περονοφόρων ανυψωτικών της Toyota διαθέτει επί του παρόντος τεχνολογία κυψελών καυσίμου και διευρύνουμε διαρκώς τη σειρά μηχανημάτων με κυψέλες καυσίμου. Χρησιμοποιούμε ενέργεια υδρογόνου στις εγκαταστάσεις παραγωγής μας στην Ιαπωνία και την Ιταλία, καθώς και με συνεργάτες στη Γαλλία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία. Από αυτήν την πρακτική εμπειρία, έχουμε μάθει από πρώτο χέρι τις απαιτήσεις, τις ευκαιρίες και τις δυσκολίες της εγκατάστασης της ενέργειας υδρογόνου. Μεταβιβάζουμε αυτές τις γνώσεις στους πελάτες όποτε μπορούμε.