Η Coop είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών παντοπωλείου στη Νορβηγία. Εκτός από την κεντρική αποθήκη (CLog) στο Gardermoen, η Coop διαθέτει περιφερειακές αποθήκες στο Stavanger, στο Bergen, στο Trondheim και στο Tromsø. Η αποθήκη στο Trondheim είναι περίπου 30.000m² και προμηθεύει περισσότερα από 300 καταστήματα της Coop. Ο χώρος χωρίζεται σε παραλαβή εμπορευμάτων, φρούτα και λαχανικά, χώρο κατάψυξης, χώρο ψύξης, τμήμα ξηρών προϊόντων, χώρο εκφόρτωσης και σταθμό ανακύκλωσης. Κατά μέσο όρο, η αποθήκη δέχεται 2.500 παλέτες, παραλαμβάνονται 65.000 δέματα και αποστέλλονται 3.000 παλέτες καθημερινά.
«Πριν από τρία χρόνια αρχίσαμε να αξιολογούμε τις δυνατότητες αυτοματοποίησης της εσωτερικής μας μεταφοράς», λέει ο Roger Tømmervold, Internal Logistics Manager της Coop. "Εξετάσαμε όλες τις επιλογές και δεν θέσαμε περιορισμούς. Παρατηρήσαμε συνολικά 17.500 μεταφορές A-to-B την εβδομάδα που θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν και ξεκινήσαμε με την αυτοματοποίηση 3.000 από αυτές", συνεχίζει ο Roger. "Επιλέξαμε την Toyota Material Handling Norway ως προμηθευτή από τους επτά πιθανούς υποψήφιους, αφού απλώς μας έκαναν την καλύτερη προσφορά." Στη συνέχεια δημιουργήθηκε μια επιχειρηματική υπόθεση με απόδοση επένδυσης (ROI) περίπου δύο ετών.
Ο Karim El-Kelish, Διευθυντής Logistic Solutions στην Toyota Material Handling Norway, εντυπωσιάστηκε πολύ από την προετοιμασία που έκανε η Coop: «Για να πετύχετε ένα έργο AGV, είναι σημαντικό να χαρτογραφήσετε όλες τις πιθανές μεταφορές για να έχετε μια καλή εκτίμηση του αριθμού αυτοματοποιημένων κατευθυνόμενων ανυψωτικών για την εκτέλεση όλων των εργασιών».
Όχι μόνο ο προϋπολογισμός για τα AGV, αλλά και οι πόροι πληροφορικής είναι ζωτικής σημασίας σε ένα έργο αυτοματισμού όπως αυτό. "Ένα AGV κατευθύνεται εξ ολοκλήρου από ένα σύστημα, και απλά δεν το είχαμε πριν", λέει ο Tømmervold. Προσθέτει ότι η Coop αποφάσισε να μην αποκτήσει ένα νέο WMS (Warehouse Management System), αλλά αντίθετα να επεκτείνει τη λειτουργικότητα του SAP της εταιρείας, λέγοντας στα ανυψωτικά που να πάνε όταν περνούν από την πύλη του σαρωτή. «Για τα εξερχόμενα αγαθά έχουμε τώρα ένα καλό σύστημα που μειώνει τις αιχμές και βελτιώνει τη συνεχή ροή των αγαθών».
Πρωταρχικό καθήκον των αυτοματοποιημένων ανυψωτικών είναι η μεταφορά των περίπου 3.000 προκατασκευασμένων παλετών την εβδομάδα. Τα αυτόματα ανυψωτικά παραλαμβάνουν τα εμπορεύματα στην παραλαβή, περνούν από μια πύλη σαρωτή και πηγαίνουν στο χώρο εκφόρτωσης. Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου αποστέλλεται ακόμη μεγαλύτερη ποσότητα, αλλά τα μεταβαλλόμενα χρώματα των λωρίδων AGV στην οθόνη διασφαλίζουν ότι οι ενεργοποιημένες εργασίες παραμένουν εύκολα ορατές.
Ο Roger Tømmervold αναγνωρίζει ότι η εφαρμογή των πέντε αυτοματοποιημένων ανυψωτικών απαιτούσε αρκετό σχεδιασμό για να περιοριστεί το χάος. Πάνω από 210 ανυψωτικά λειτουργούν στην αποθήκη, οπότε φυσικά οι χειριστές περονοφόρων ήταν λίγο διστακτικοί σχετικά με τα αυτόματα μηχανήματα σε αυτή την έντονη λειτουργία. Με την πάροδο του χρόνου, οι χειριστές έχουν μάθει τον τρόπο οδήγησης και τη συμπεριφορά των AGV. Ως αποτέλεσμα, τα AGV μπορούν να κινούνται ελεύθερα τις σταθερές διαδρομές τους στη μέση ενός στόλου τυπικών ανυψωτικών με ασφαλή τρόπο.
Οι ειδικοί στα αυτόματα μηχανήματα εκπαίδευσαν το εργατικό δυναμικό ώστε όλοι να μπορούν να εργάζονται μαζί τους σε καθημερινή βάση και να τους αναθέτουν καθήκοντα. Με αυτόν τον τρόπο, οι εργαζόμενοι τα αποδέχθηκαν ως εργαλείο. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα AGV δεν οδήγησαν σε καμία μείωση του μόνιμου εργατικού δυναμικού, αλλά μείωσαν την ανάγκη πρόσληψης προσωρινών εργαζομένων κατά τις περιόδους αιχμής.
Η αποθήκη στο Trondheim έχει τόσα πολλά ανυψωτικά Toyota σε λειτουργία που η Toyota έχει ένα συνεργείο με δικούς της τεχνικούς στο χώρο. Τα AGV της Toyota, κατασκευάζονται με βάση τα τυπικά ανυψωτικά, επιτρέποντας στους τεχνικούς να βοηθήσουν με την συσντήρηση. Επιπλέον, η Toyota Material Handling Norway διαθέτει ειδικούς αυτοματισμού που μπορούν να εντοπίσουν σφάλματα απομακρυσμένα ή να πραγματοποιήσουν επισκέψεις πελατών. Ο Hege Sandanger, Project Manager στην Coop, δηλώνει ότι η διοίκηση δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τα AGV. Ο Roger Tømmervold επιθυμεί να αυξήσει τον αριθμό των AGV στην τοποθεσία τους στο Trondheim, καθώς πολλές περισσότερες εργασίες μπορούν να αυτοματοποιηθούν εκεί: "Χάρη στο επαρκές ύψος ανύψωσης και την ικανότητα των αυτοματοποιημένων μηχανημάτων στοίβαξης, έχουμε την ευελιξία να δώσουμε σε αυτά τα ανυψωτικά μηχανήματα πρόσθετες εργασίες σε περίπτωση αλλαγών."